Overslaan en naar de inhoud gaan
PUB
Eerste onderwerp hernemen

Mag je nog zwanger worden na een baarmoederscheur?

Gepubliceerd door op 06/05/2013 - 17h01

Ik ben op 31w bevallen van een dochtertje na een scheur in mijn baarmoeder. Zijn er nog mama's die dit hebben meegemaakt en nadien toch nog zwanger zijn geweest?

Fout melden

X
Antwoorden
MamaVanMattias heeft op gereageerd

Hey mamaVanOna,

ik had een scheur in mijn baarmoedervlies. Is het dat wat je bedoelt?

Ik vraag het me ook af of we nog voor een tweede kindje zouden gaan, de schrik zit er allesinds goed in. Ik heb 3 maanden moeten platliggen in het ziekenhuis en onze zoon is op 33 weken geboren.

Inderdaad, als er nog mensen zijn...

Groetjes,

mamaVanMattias

MamaVanOna heeft op gereageerd

Dag MamaVanMattias

ik weet niet of dat hetzelfde is, zou kunnen hoor. ik had een tamelijk vlotte zwangerschap, ondanks het misselijk zijn en de typische kwaaltjes. Ik ben die bewuste dag heel hevige buikpijn beginnen krijgen en na een uur is Ona geboren met een spoedkeizersnede. Ze heeft 6 weken op intensieve zorgen gelegen door een klaplong en vermoedelijk zuurstoftekort. Mijn gyne zegt van niet meer zwanger te worden en de gyne die ik had voor mijn bevalling zei dat ik wel nog mocht maar dan mits strenge opvolging en opname na 28 weken in het ziekenhuis. Aan de ene kant zou ik dolgraag nog een 2e willen maar aan de andere kant mag ik misschien niet egoistisch zijn en voortdoen met 1 gezond kindje... Al zal ik dat moeilijk kunnen aanvaarden. Een glazen bol zou welkom zijn :-)

Grtjs

mamavanmiel heeft op gereageerd

Hallo,

Ik ben bevallen op 35 weken nadat mijn baarmoeder gescheurd was. Ik was ook opgestaan met vreselijke buikpijn.

Mijn gyn raadt me ook af om opnieuw zwanger te worden. Ben ondertussen ook al in Leuven geweest en daar raden het ook niet echt aan.

Maar de wil voor een tweede kind is zo groot! 

Groetjes

Dag lotgenoten,

Ik heb ook tijdens mijn arbeid een baarmoederruptuur gehad. Het kindje is helaas overleden. Ik begrijp jullie drang naar een tweede kind, ik had die drang ook. 4 jaar laten, na veel opzoekwerk, heb ik toch beslist om voor een tweede kind te gaan. Mijn gyné heeft me heel goed opgevolgd. ben uiteindelijk op 30 weken een gelukkig moeder geworden van een gezond kind! Alle studies over baarmoederruptuur wijzen uit dat een volgende zwangerschap mogelijk is, op voorwaarde dat de zwangerschap zeer goed opgevolgd wordt. op de volgende website voor baarmoederruptuur-lotgenoten vind je heel wat nuttige info: http://groups.yahoo.com/neo/groups/Baarmoederruptuur/info 

PUB