Overslaan en naar de inhoud gaan
PUB
Eerste onderwerp hernemen

Longkanker stadium "4" volgens ene ziekenhuis en "1" volgens andere

Gepubliceerd door op 17/02/2015 - 15h14
PUB

Iedereen die kanker heeft, heeft recht op een eerlijke diagnose.                                                                                 Ik was terminaal verklaard en heb mijn leven te danken door een tweede opinie in een ander hospitaal.In een ziekenhuis in Gent werd ik door een oncologe longkanker stadium 4 verklaard.              Na 3 keer chemo therapie iedere 3 weken, schreef zij mij 20 mei 2014 "Tarceva" pillen voor. Tarceva zou enkel mijn niet-kleincellige longkanker vertragen en ik zou gestorven zijn.                                                                        Ze zei dat de chemo niet geholpen had en dat het een mirakel zou zijn als ik na 10 jaar nog leef.                         Ze zei dat er een bol van 5 cm zo groot als een mandarijn in mijn rechter long zit die te veel ingegroeid is in mijn spieren en beenderen om te kunnen opereren. Toen ik 2 Juni 2014 met mijn opgevraagde dossier naar een ander hospitaal in Gent stapte werd ik stadium 1 verklaart en geneesbaar.                                                                                                                                             Daar heeft Oncoloog Prof Dokter V. Surmont mijn leven gered en mij doorgestuurd voor een operatie aan mijn rechter long waar een niet-kleincellige kanker bol zat die 2 cm gekrompen was door de chemo.  9 juli 2014 kreeg ik een operatie, er werd een kwab van mijn rechter bovenlong waar die bol zat weggenomen en mijn lymfklieren die geen niet kwaadaardige kliertjes bezaten.Na een Endoscopie 5 juni om een klier punctie uit te voeren wat door de mond gebeurt zagen ze veel kliertjes op mijn lymfklieren, te veel om door de mond te onderzoeken.tijdens mijn operatie hebben ze de vele kliertjes op mijn lymfklieren getest en blijkbaar waren ze niet kwaadaardig anders gingen ze die niet-kleincellige kanker bol van mijn long nog niet wegnemen. Als er kwaadaardige kliertjes zouden geweest zijn zou ik volgens het tweede ziekenhuis eerst radio therapie nodig gehad hebben om te genezen maar gelukkig was dit bij niet het geval.Mijn kanker was volledig weg na mijn operatie en nu ga ik nog elke 3 maand op controle in het UZ Gent om een foto te nemen ingeval ik zou hervallen.Normaal zou ik volgens het UZ geen chemo nodig gehad hebben. Daar zouden ze het enkel geven in mijn geval als de long kanker terug zou komen na mijn operatie. Ik wens iedereen met kanker veel sterkte toe en weet dat je recht hebt om een 2de opinie (second opinion) te vragen bij een andere dokter in een ander hospitaal.Mvg,Rakeea Karim 

Fout melden

X
Antwoorden
lilisauna heeft op gereageerd

per toeval zie ik dat mij man zuurstof te kort heeft en ik vraag een  hartscan.

zien ze erdor er gezwel is  aan aorta en lo ng li nks

onderzoek volgt

vroeg vastgesteld dus chemo en bestralen (zware dosis in alles) operatie kan niet zei arts door ader

ik zei snij hem de keel over doet minder pijn  dat

lij huisarts zei lili door de vroege vaststelling helpt dat hoor, ik zelf hoop nie meer zeg geniet nu  kan plots weg zijn alles.

mijn mail pr is

vdvlili@hotmail.com

er is erg veel  wat ik merk opvang van familie  niet hoor , ben blij ik hier kwam door zoeken van

PUB