Overslaan en naar de inhoud gaan
PUB
Eerste onderwerp hernemen

lijden

Gepubliceerd door op 25/06/2012 - 15h42
PUB

Ik heb al meer dan 10 jaar fibromyalgie in de ergste graag . Ik zit nooit zonder pijn .Hoe langer het duurt hoe slechter het word . Ik had morfinepleisters gekregen maar ik kwam heel in uitslag . Ik kan zeer depressief zijn . Mijn botten zijn heel broos geworden en ik mag niet vallen of ik breek .Met andere woorden ik heb botontkalking in mijn rug en mijn pols . Ik verplaats mij met een rolwagen . Ik wens niemannd die smerige ziekte toe . Maar het jammere is dat de mensen dit niet begrijpen . Vele groetjes van Moederke (Katrien neyt )

Fout melden

X
Antwoorden
lucchris heeft op gereageerd

ik zit in hetzelfde schuitje ivm de ziekte.ik heb deze pijnen nu een dik jaar.als ik je verslagje lees zakt de moed nog meer in mijn schoenen.ik wens je veel sterkte.

Chris

ISATJE heeft op gereageerd

Beste, Ik weet het de pijn is constant aanwezig ook op goede dagen voel je altijd wel ergens pijn. Ik heb de diagnose gekregen in 1999. Toen was dat iets dat mij niet kon overkomen want ik leefde alleen maar voor de sport en trainde de ziel uit mijn lijf. Dus ik negeerde alle adviezen compleet. Maar dan 5 jaar later kon ik niets meer. Ik was ook verslaafd geraakt aan Morfine. Zoveel pijn tijdens het sporten en dan nog al die stress en drk op het werk.

Nu heb ik geleerd dat de pijn een deel van mij is en dat ik mijn vijand maar beter tot vriend kan maken. Nu een vriend is de pijn nog niet maar ook geen vijand meer. Ze is er toch.

Ik heb dit langzaam beginnen leren een jaar geleden door aan meditatie te doen. Gewoon thuis of in bed. Ik probeer dan mijn geest en lichaam tot één geheel te maken. Het is niet gemakkelijk maar ik kan er wel beter door relativeren. Ik heb gelukkig de ergste graad niet maar als ik echt een off dag heb dan moeten ze mij gerust laten en heb ik sterke pijnstillers nodig of ik kan niet uit de voeten. Nu heb ik Tramadol maar dat is ook al zo verslavend.

Ik kan je maar 1 advies geven. Aanvaardt de ziekte en de pijn en probeer alles te relativeren en niets op lange termijn te plannen zoal eens een weekendje weg. Dat gaat niet. Het is Carpe Diem elke dag opnieuw en zien wat de morgenstond brengt.

Succes ermee. Dit zijn mijn bevindingen.

Isabelle

Gike heeft op gereageerd

Graag reageer ik hier even, omdat ik reeds 10-talle jaren veel last ondervond en leed aan zogenaamde fibromyalgie

De eerste jaren onderging ik het, maar bleef tegelijkertijd heel erg "mijn best" doen om gewoon verder te doen ondanks al het pijnlijk en doodvermoeiend ongemak...

Door die eigenzinnigheid kwamen er periodes dat ik niet anders meer kon dan naar mijn lichaam "luisteren" en er voor dagen of soms weken het bijltje bij neer leggen...

Die stille periodes hebben mij heel wat opgebracht, want dan wordt je heel heftig geconfronteerd met al je lichamelijk én geestelijk (innerlijk) onvermogen waardoor er gelukkig stilaan iets begon te dagen in mij...

Had ik niet heel mijn leven, van heel jongsaf eigenlijk, verschrikkelijk hard "mijn best gedaan" om te voldoen (te zijn en te doen) zoals anderen van mij verlangden ? Was ik zo gevoelig tov anderen hun verlangens dat ik daardoor mezelf ernstig te kort begon te doen ?

Als kind reeds zonderde ik mij geregeld wat af "om mijzelf bijéén te rapen" want toen ontstond er stilaan maar zeker een verscheurdheid in mezelf omdat mensen in mijn omgeving zo anders waren dan ik, zo druk en zo doende, terwijl mijn mogelijkheden er heel andere waren...

Na heel wat jaren van lichamelijk én innerlijk leed (wat één is voor mij)  heb ik mezelf gevonden én aanvaard zoals ik ben...  én als ik leef naar dit weten, naar mijn eigen mogelijkheden én het werk doe waar mijn diepste verlangen naar uit gaat, dan gaat het eigenlijk heel goed met mij... maar... met 4 kinderen, 11 kleinkinderen, nog 3 oude ouders die heel wat zorg/aandacht nodig hebben, ben ik zo "terug naar af" als ik niet oplet én weer ga leven naar wat ik denk/voel dat anderen van mij verlangen...

Dit heb ik gedeeld met jullie omdat ik graag zou lezen of er hier nog mensen zijn die zichzelf hierin min of meer herkennen ?...

Hartelijke groetjes aan allen,

Gilberte

healthyagain heeft op gereageerd

Beste, 

Ik ben zelf genezen van fibromyalgie.

Als je wat meer informatie wilt, ik heb een apart emailadres aangemaakt waar je me kan contacteren want de forums hou ik niet in het oog ;)

healthyagain@hotmail.com

paradijs heeft op gereageerd

HI,

ik wil op allen reageren, mijn schoonzus heeft jaren lang fibromialgie gehad, kon zich amper nog bewegen. ze is in aanraking gekomen met de voedingssupplementen reliv. Heeft hiervan shakes gedronken, en heden ten dage doet ze alles wat ze wil. ongelofelijk, kan je hiervoor in kontakt met haar brengen als je dit wenst en haar ervaring. Het komt op volhouden aan. Wat is je gezondheid je waard?

groetjes

Liliane@telenet.be

tyni heeft op gereageerd

Hallo, ik zou graag wat meer willen weten over die voedings supplementen.

gebruik je die om af te vallen of speciaal voor fibr? Mvg YY

PUB