Lente: mijn kuur voor meer conditie in 7 stappen

Geüpdatet door Marion Garteiser, gezondheidsjournaliste op 16/03/2017 - 16h43
-A +A

PUB

3- Ik slaap meer en ontspan me

Een goede nachtrust verdrijft de vermoeidheid en de stress en is onmisbaar om weer in conditie te raken.

Let erop dat u op een vast tijdstip gaat slapen en opstaat.

Richt  uw slaapkamer anders in zodat er een sfeer hangt die de nachtrust bevordert (licht, lawaai, vochtigheidsgraad, temperatuur, enz.).

En waarom zou u in de loop van de avond niet een kleine relaxatiesessie houden?

4- Ik begin terug met sport, dat staat vast!

Ons lichaam is gemaakt om te bewegen. Bewegen is ook goed voor het moreel.

Met een tikkeltje motivatie zult u zeker een sport vinden die u ligt. Er is nordic walking, fietsen, zwemmen, turnen, fitness, Pilates, skaten, tai chi, badminton, enz.
Of waarom test u niet eens een van de sportdisciplines uit, zoals aquabiking?

Als u ook maar de minste twijfel hebt of ouder bent dan 45 jaar, moet u absoluut eerst langs de dokter voor u weer gaat sporten!

Initialement publié par Isabelle Eustache, gezondheidsjournaliste le 10/04/2013 - 10h17 et mis à jour par Marion Garteiser, gezondheidsjournaliste le 16/03/2017 - 16h43

Institut Moncey

Bekijk dit artikel
PUB