Overslaan en naar de inhoud gaan
PUB
Eerste onderwerp hernemen

lasik-chirurgie

Gepubliceerd door op 02/02/2011 - 11h35
PUB

ik heb anderhalve week geleden een lasik ingreep laten doen en ben er zeer tevreden over. het kostenplaatje is niet miniem, maar als je ziet wat je ervoor in de plaats krijgt is het de moeite waard.

Fout melden

X
Antwoorden
bengel6300 heeft op gereageerd

hallo ekna.

heeft u je lenzen laten inplanten dan?

ekna heeft op gereageerd

nee, ik heb een laserbehandeling ondergaan. (all-laser) ben er nog steeds heel tevreden over! ik heb enkel nog wat last bij fel licht of zonlicht, dan beginnen mijn ogen te tranen, maar als ik mijn zonnebril opdoe is het direct veel beter. ik zou het iedereen aanraden. zeker ook de oogchirurg en oogcentrum die mij behandeld heeft. 

sonjaken heeft op gereageerd

Ekna, ik heb dit 2 jaar geleden laten doen en het is misgelopen: nog nooit zo slecht gezien. De arts geeft toe, maar een nieuwe operatie zou ik terug moeten betalen!!! Ga voortaan wèl brillen !!! TOF dat het bij jou zo goed is, id. bij mijn schoonzus en vriendin.

ekna heeft op gereageerd

oei sonjaken, dat is niet zo goed? waar heb jij dit laten doen? 

krullie heeft op gereageerd

Beste Ekna,ik ben mijn bril, meer dan beu, heb jaren lenzen geprobeerd, harde, zachte, dag-nacht... het hele rijtje afgegaan, was 1 doffe ellende. zopas alweer een nieuwe bril aangeschaft, echter weer het ene na het andere... maar, ik ben werkelijk als de dood, indien er tijdens operatie iets zou mislopen, we hebben tenslotte allemaal maar 1 paar ogen gekregen nietwaar... ( zie verhaal sonjaken )...Maar, ik wil mss wel eens een second opinion, wil jij mij het oogcentrum/arts doorgegeven waar jij zo tevreden over bent aub ? Ik ben in behandeling bij Dr. D'Heer, maar volgens hem kom ik niet in aanmerking voor operatie...

Alvast bedankt, Krullie

ekna heeft op gereageerd

hoi krullie, ik ben in wilrijk geweest bij dokter erik mertens in medipolis. op de website van medipolis staat niet zoveel info op maar als je erik mertens intijpt vind je wel wat info. ik had dit ook gedaan en ik was direct al veel geruster, hij opereert in nederland ook en heeft al wat bekende nederlanders geopereerd. ik had een afspraak gemaakt met hem nadat een vriendin ook geopereerd was door hem. bij de eerste afspaak (vooronderzoek) doen ze heel wat oogtesten, daarna bespreken ze met jou welke ingreep er voor jou het beste past. ik dacht  eerst om nieuwe lenzen in te laten planten, maar daar kwam ik niet voor in aanmerking omdat mijn pupillen te groot zijn, enige wat ze bij mij konden doen was all-laser.(dat was het doeltreffendste voor nachtblindheid ook). het koste wel veel, maar als je om de twee jaar voor nieuwe glazen en om de zoveel jaar een nieuwe bril haalt ben je op het einde ook veel geld kwijt,hé. het enige waar ik nu nog last van heb is fel licht of felle zon, dan beginnen mijn ogen te tranen, maar ja, als dat al is. hopelijk heb ik jou de juiste info gegeven.

fonske heeft op gereageerd

beste, ik heb ook laser laten doen 8 jaar geleden ik was zeer tevreden tot nu toe, maar ondertussen beginnen mijn ogen weer na te laten en heb ik al terug -0.75 en moet opnieuw een bril dragen. op een nieuw onderzoek hebben ze mij verteld dat ik mijn ogen maar moest laten bijlaseren maar wel met de nodige kosten en ik zou altijd een leesbril nodig hebben. Eigenlijk geld weggegooid maar al bij al toch acht gemakkelijke jaren geweest. ps ik ken nog enkele personen die al opnieuw aan't brillen zijn en nog op een kortere tijd dan ik. Hopelijk kan je iets doen met mijn info en ervaring met laser;

grtjs

Souad heeft op gereageerd

En wat is de prijs van zo'n behandeling?

JohnStone heeft op gereageerd

Ik heb net hetselfde meegemeekt een 10 tal jaar geleden. UIteindelijk werd mijn oog 4 maal behandeld met Lasik met asl gevolg dat ik nu met bril minder goed zie dan met bril voor de behandeling. Ik heb noiit mijn 2de oog durven laten doen. (bij Dr. Goes in Antwerpen)

toljo heeft op gereageerd

Hallo Ekna,

Ik zou dit niet aanvaarden.Als de arts toegeeft dat het misgelopen is,moet hij het zonder kosten herstellen,vooral als er een tweede operatie mogelijk is.

Je weer eens doen betalen,vooral als het zo kostelijk is,rruikt naar profitariaat.

Wat zegt jouw ziekteverzekering of ziekenkas hiervan ? Ik zou eens dreigen met stappen te ondernemen.Vraag eens een tweede opinie.

Orde van geneesheren of advokaat.Zijn kosten zijn enkel zijn uren en hij probeert elk uur dat hij werkt te verhalen op zijn patiënten.Niet zo mooi voor een arts. 

PUB