Overslaan en naar de inhoud gaan
PUB
Eerste onderwerp hernemen

Kaneel is niet zonder gevaar

Gepubliceerd door op 05/01/2013 - 15h34
PUB

Ik meen dat het vorige week was dat ik las op de site dat Kaneel tot 24% slechte cholesterol kon verminderen indien men daar een koffie lepel per dag van gebruikte.Er is onlangs een artikkel verschenen in gezondheid van Test- aankoop en daar waarschuwde men voor het overmatig gebruik van kaneel daar het kankerverwekkende stoffen bevat. Kaneel bevat namelijk cumarine en het is wetenschappelijk bewezen dat dit product bij ratten en muizen aanleiding gaf tot lever-nier en longkanker.Cumarine komt uiteraard ook voort in afgeleide producten zoals speculoos enz maar bevat dus heel weinig cumarine.Alleenbij het gebruik van zuivere kaneel wordt aangeraden er dus omzichtig mee om te springen en zeker bij kaneel afkomstig van China die van 3 tot 10gr/kg kan bevatten. De kaneel afkomstig van Ceylon bevat veel minder en is ook zachter en zoeter.Ik meen dat een koffie lepel per dag van het goede te veel is. Het werkt misschien prima om de cholesterol naar beneden te halen maar kanker krijgen is ook niet leuk.Beste groetjes,wolfje

Fout melden

X
Antwoorden
ji_mm heeft op gereageerd

Hallo,ben verwonderd dat kaneel de cholesterol naar beneden zou kunnen krijgen nooit van gehoord nochthans zoek ik al jaren naar cholesterolverlagende producten want ik heb en hoge famiale cholesterol mijn waarde van mijn cholesterol staan nu 500 ondanks  dat ik 3 soorten medicatie  inneem +2 bloedverduners  heb ook al 4 stens in de aorta ik neem wel MorEpa +Plus OMEGA 3 supplement ben nu 56 jaar  heb veel spierpijnen steeds moe

De dokters kunnen mij niet meer medicatie geven zodus zoek ik nu via google naar mensen die mij mischien kunnen helpen? Alle goede raad is welkom.

MVG

gracienne

ogh. heeft op gereageerd

haverzemelen en omega 3.

Milla heeft op gereageerd

Het is belangrijk de goed HDL cholesterol te verhogen en een Omega 3 supplement is hier inderdaad een goed startpunt.  Tevens raad ik Vitamine K2 (MenaQ7) aan, een (voorlopig) weinig gekende Vitamine, die verantwoordelijjk is voor sterke botten en er voor zorgt dat calcium afzetting in de aders en bloedvaten geen kans krijgt !

Een weinig beke,nde vitamine, maar wel één die je leven kan redden !

Groeten,

Rudi

Mika heeft op gereageerd

Indien men cholesterol verlagende middelen neemt moet men Q10 bij nemen, dan heeft men geen spierpijnen.  Spreek van ondervinding.  Ik neem Q10 van Kruidvat.

Groetjes

Monique

vlindertje4 heeft op gereageerd

hallo die spierpijnen en die vermoeidheid kan voortkomen van die pillen he , khad dat ook en vanaf ik die pillen laat heb ik minder pijn en slaap ik beter

PUB