Overslaan en naar de inhoud gaan
PUBLICITÉ
PUBLICITÉ
Eerste onderwerp hernemen

Immunosupressiva

Gepubliceerd door op 20/04/2012 - 14h30
PUB

Dag allemaal, ik ben al sinds mjn dertigste vereerd met systeemllupus ( ben 48 nu ). Mijn medicatie bestaande uit medrol en imuran houdt de ziekte goed onder controle. Onlangs heb ik een een nieuwe ziekte diagnose gehad nl tongtumor..even schrikken hoor. Mijn behandelende arts denkt dat mijn immunosupressiva (Imuran) hier de oorzaak van is . Heeft iemand dit ook al aan de lijve ondervonden of al van gehoord ? Ik vind lupus al meer dan genoeg :-) grtjs biemba

Fout melden






X
Antwoorden
bettly heeft op gereageerd

heb ook medrol moeten innemen maar ben nu aan het afbouwen

woensdag zal ik weten wat het is ( lupus of addison)

ik was voor de tweede keer hervallen  eerst had ik er niets van geweten maar  nu heb ik een balonnekes kop niet om aante zien durf bijna niet buitenkome je mag geen stres hebben maar zo krijg je nog meer stres

maar ik ga het allemaal zelf uit zoeken  je hoord nog van mij 

betty

 

biemba heeft op gereageerd

Dag Betty,

Zo te horen ben je nog in het begin stadium :-) het uitzoeken en testen welke medicatie u het meest ligt is altijd het moeilijkste.. het opzwellen door Medrol is een veel voorkomend feit maar daar heb ik zelf niet teveel last .

Veel succes nog en hou mij ons op hoogte :)

Biemba

chacha heeft op gereageerd

hallo biemba,

ik heb geen lupus maar polymyositis ook een auto-immuum ziekte maar wel met dezelfde medicatie als u

ik heb deze ziekte van 2010 dus neem ik nu al 2 jaar medrol nu nog 2 mg dit was in begin 60 mg per dag en immuran nu 50 mg per dag en dit was 150 mg eerst,maar toen ik 150 mg nam begon ik al mijn haar te verliezen en had ik ook dat dikke moon face  zoals ze dat zo mooi noemen, is nu bijna weg maar zit nog met 14 kg te veel gewicht 

ziekte is voorlopig onder controle maar je weet nooit wanneer je een opflakkering kan krijgen,spieren zijn ook zwak geworden en ben vlug moe, ik denk dooreen combinatie van mijn ziekte en de medicatie,deze ziekte krijgt 1 op de 100 000 en wie is de gelukkige???

 ik probeer mijn ziekte te aanvaarden door heel veel sarcasme,is misschien niet mooi maar dit is mijn manier om er door te komen want ik heb dit nog steeds niet aanvaard,ik kom van een full time job,ik deed al mijn huishouden erbij en hielp mijn dochter met haar kindjes,en dat kan ik nu niet meer wat ik heel erg vind ,maar ja er zal wel een tijd komen dat ik mijn ziekte zal aanvaarden ;)

jeanke1952 (niet gecontroleerd) heeft op gereageerd

Een dokter die je alleen maar MEDROL laat nemen bestrijdt niet de ziekte maar wel de symptonen ...

PUBLICITÉ
{ } { }