Ik verstevig mijn billen en mijn benen, waar ik me ook bevind!

Geüpdatet door Marion Garteiser, gezondheidsjournaliste op 19/07/2016 - 15h28
-A +A

Eigenlijk bieden heel wat situaties uit het dagelijkse leven u de gelegenheid om aan uw spieren te werken en om uw billen en benen te verstevigen. Het voordeel is dat u op deze wijze snel veel oefeningen kunt doen zonder extra tijd te moeten investeren. Dit is een ideale oplossing voor gehaaste vrouwen! Het enige wat u moet doen, is eraan denken. Vergeet dus niet dat u steeds en overal oefeningen kunt doen om uw billen en benen te verstevigen!

Ik verstevig mijn billen en mijn benen: in de living

Ga in een zetel zitten met de voeten op de grond. Leg een bal(letje) of een kussen tussen uw knieën. Druk uw knieën naar binnen en hou deze houding 30 seconden vast. Herhaal deze oefening vier- of vijfmaal na elkaar. U kunt ook voor afwisseling zorgen door vijftig korte opeenvolgende bewegingen uit te voeren (in plaats van één beweging die u een halve minuut aanhoudt). Wie zeer goed getraind is, kan het aantal bewegingen eventueel opdrijven tot honderd! Tijdens deze eenvoudige en gemakkelijke oefening, kunt u een tijdschrift lezen of naar het nieuws kijken op de televisie. U kunt deze oefening evengoed uitvoeren op kantoor of zelfs in de auto wanneer u met iemand meerijdt. U moet er alleen aan denken een bal mee te nemen.

Ik verstevig mijn billen en mijn benen: op kantoor

U moet misschien lange tijd aan uw bureau blijven zitten: denk er dan aan om regelmatig uw knieën te heffen gedurende één minuut. U zult meteen voelen dat de spieren van uw billen aan het werken zijn.

Oorspronkelijk gepubliceerd op 09/11/2009 - 00h00 en geüpdatet door Marion Garteiser, gezondheidsjournaliste op 19/07/2016 - 15h28

"Secrets de coach" (Coachgeheimen), Valérie Orsoni, Het beste uit Reader's Digest.

Bekijk dit artikel
Vous devez être connecté à votre compte E-Santé afin de laisser un commentaire
PUB
Lees ook
Drie oefeningen voor strakke, ronde billen Gepubliceerd op 08/02/2016 - 09h49

Laat uw billen werken, zowel voor, tijdens als na de vakantie. Als u deze drie oefeningen elke dag doet, krijgt u strakke en ronde billen . We geven er u nog vijf tips bij om perfecte billen te kweken.

Het is nooit te laat om de bilspieren te versterken ! Gepubliceerd op 03/03/2015 - 16h05

Goed nieuws: de billen zijn een lichaamsdeel dat makkelijk te versterken is. Op voorwaarde dat u er regelmatig en geconcentreerd aan werkt. Doe deze oefeningen 3 tot 4 keer per week in het begin, gedurende 2 à 3 maanden. Daarna 1 tot 3 keer per week,...

Meer artikels