Isabelle Eustache, gezondheidsjournaliste

Ik kweek spieren zonder het te merken

Geüpdatet door Isabelle Eustache, gezondheidsjournaliste op 15/10/2012 - 12h35
-A +A

Hebt u een hekel aan sport? Komt u niet toe aan joggen of fietsen? Hebt u geen tijd?

Dan bent u meer gebaat bij kleine en onopvallende inspanningen die u overdag tussendoor kunt doen. Hieronder vindt u er zeven, één voor elke dag van de week. Ze helpen u bewegen zonder dat het gaat vervelen en u verstevigt er uw spieren mee zonder dat u het merkt.

Doe ze, want lichaamsbeweging is belangrijk en een onmisbare steun voor al wie wil vermageren of aan zijn figuur werken.

Stel uzelf elke dag een doel en voer een van de volgende oefeningen uit. Ze zijn origineel, gemakkelijk en vragen geen extra tijd. Zo kunt u het hele jaar door uw spieren oefenen.

En vooral, het komt ook uw gezondheid ten goede. U krijgt zo namelijk een goede conditie en als u te veel weegt, zullen deze oefeningen u ook helpen om af te vallen.

Evenwicht bewaren

Neem de houding aan zoals hieronder beschreven en bewaar minstens 30 seconden uw evenwicht. Kijk intussen naar een punt voor u uit:

  • Sta mooi rechtop, met één voet plat op de grond, trek uw andere been op en zet uw voet op de binnenkant van uw bovenbeen.
  • Spreid uw armen horizontaal, de vingers goed gespreid.
  • Adem diep in en uit.

Verander van kant en herhaal deze evenwichtsoefening een paar keer.

Tips:

  • Als u in het begin moeilijk uw evenwicht kunt houden, kunt u met één hand zachtjes tegen een muur leunen.
  • Rek u zoveel mogelijk uit en span uw buik- en bilspieren. Dat helpt om het evenwicht te bewaren.
  • Als u de oefening goed onder de knie hebt, kunt u op de tippen van uw tenen gaan staan en daarna langzaam uw voeten weer volledig op de grond zetten.

Eenvoudige gymnastiekoefening aan de telefoon

We hangen soms urenlang aan de telefoon. Waarom die tijd niet nuttig gebruiken?

Zet beide voeten naast elkaar goed plat op de grond, de benen lichtjes gebogen, de buik- en bilspieren gespannen. Hef eerst één been op en daarna het andere (zoals de majorettes). Doe dit in uw eigen tempo!

Initialement publié par Isabelle Eustache, gezondheidsjournaliste le 16/10/2012 - 00h00 et mis à jour par Isabelle Eustache, gezondheidsjournaliste le 15/10/2012 - 12h35
Bekijk dit artikel
Vous devez être connecté à votre compte E-Santé afin de laisser un commentaire
PUB
Lees ook
Buikspieroefeningen voor een platte buik! Gepubliceerd op 21/01/2016 - 16h21

Vier oefeningen voor een plattere buik die u 'zonder mate' kunt herhalen. Vanaf twee keer per week zouden ze doeltreffend moeten zijn, maar als u ze elke dag doet in combinatie met een evenwichtige voeding en een goede transit, dan zult u snel een ec...

Drie oefeningen voor strakke, ronde billen Gepubliceerd op 08/02/2016 - 09h49

Laat uw billen werken, zowel voor, tijdens als na de vakantie. Als u deze drie oefeningen elke dag doet, krijgt u strakke en ronde billen . We geven er u nog vijf tips bij om perfecte billen te kweken.

Het is nooit te laat om de bilspieren te versterken ! Gepubliceerd op 03/03/2015 - 16h05

Goed nieuws: de billen zijn een lichaamsdeel dat makkelijk te versterken is. Op voorwaarde dat u er regelmatig en geconcentreerd aan werkt. Doe deze oefeningen 3 tot 4 keer per week in het begin, gedurende 2 à 3 maanden. Daarna 1 tot 3 keer per week,...

Meer artikels