• rating
    • rating
    • rating
    • rating
    • rating
    2 mening
  • Tips (0)

Ik kweek spieren zonder het te merken

Ik kweek spieren zonder het te merken

Hebt u een hekel aan sport? Komt u niet toe aan joggen of fietsen? Hebt u geen tijd?

Dan bent u meer gebaat bij kleine en onopvallende inspanningen die u overdag tussendoor kunt doen. Hieronder vindt u er zeven, één voor elke dag van de week. Ze helpen u bewegen zonder dat het gaat vervelen en u verstevigt er uw spieren mee zonder dat u het merkt.

Doe ze, want lichaamsbeweging is belangrijk en een onmisbare steun voor al wie wil vermageren of aan zijn figuur werken.

Stel uzelf elke dag een doel en voer een van de volgende oefeningen uit. Ze zijn origineel, gemakkelijk en vragen geen extra tijd. Zo kunt u het hele jaar door uw spieren oefenen.

En vooral, het komt ook uw gezondheid ten goede. U krijgt zo namelijk een goede conditie en als u te veel weegt, zullen deze oefeningen u ook helpen om af te vallen.

Evenwicht bewaren

Neem de houding aan zoals hieronder beschreven en bewaar minstens 30 seconden uw evenwicht. Kijk intussen naar een punt voor u uit:

  • Sta mooi rechtop, met één voet plat op de grond, trek uw andere been op en zet uw voet op de binnenkant van uw bovenbeen.
  • Spreid uw armen horizontaal, de vingers goed gespreid.
  • Adem diep in en uit.

Verander van kant en herhaal deze evenwichtsoefening een paar keer.

Tips:

  • Als u in het begin moeilijk uw evenwicht kunt houden, kunt u met één hand zachtjes tegen een muur leunen.
  • Rek u zoveel mogelijk uit en span uw buik- en bilspieren. Dat helpt om het evenwicht te bewaren.
  • Als u de oefening goed onder de knie hebt, kunt u op de tippen van uw tenen gaan staan en daarna langzaam uw voeten weer volledig op de grond zetten.

Eenvoudige gymnastiekoefening aan de telefoon

We hangen soms urenlang aan de telefoon. Waarom die tijd niet nuttig gebruiken?

Zet beide voeten naast elkaar goed plat op de grond, de benen lichtjes gebogen, de buik- en bilspieren gespannen. Hef eerst één been op en daarna het andere (zoals de majorettes). Doe dit in uw eigen tempo!

Artikel gepubliceerd door op 16/10/2012

Vindt u het artikel interessant?