Hop met die armen!

Geüpdatet door Marion Garteiser, gezondheidsjournaliste op 18/04/2017 - 15h33
-A +A

Ondanks de dagelijkse activiteiten waaraan ze onderworpen worden, vertonen de armen van vrouwen vaak tekenen van slapheid of een gebrek aan spiertonus, in het bijzonder aan de binnenkant van de armen. Enkele methodes om opnieuw te kunnen pronken met strakke en stevige armen

PUB

Gestroomlijnde armen: leve de sport!

Uw armen brengen talrijke spieren in beweging. Die spieren zijn met elkaar verbonden via de handen, de ellebogen en de schouders. Door deze complexiteit en om alle spiergroepen van de arm aan het werk te krijgen, moet u een heleboel verschillende oefeningen uitvoeren.

Om stevige armen te hebben en te behouden, doet u er goed aan regelmatig aan sport te doen: zwemmen, turnen, sportief wandelen (ja hoor, ook deze sport zet uw armen aan het werk).

Denk er ook aan om 's morgens tijdens het douchen uw armen te verstevigen met een straal koud water. Vergeet vooral de binnenkant van uw bovenarmen niet.

 

Gestroomlijnde armen: specifieke verzorging!

Door de verminderde hormonale activiteit die gepaard gaat met de menopauze, moet de huid nogal eens aan kwaliteit inboeten: de huid verliest haar stevigheid en wordt slapper, wat zeker het geval is ter hoogte van de armen.

De reden is dat de huid er vaak zeer dun is, zoals dat ook het geval is met de huid van het gezicht. Een nieuwe generatie verzorgingsproducten bestrijdt dit fenomeen door in te werken op de basislaag van de huid.

Boordevol actieve bestanddelen, die de collageensynthese bevorderen (met op kop de soja-isoflavonen die traditioneel voor het gezicht gebruikt worden), verbeteren ze duidelijk het uitzicht van de huid.

 

Initialement publié par Emilie Veyretout, gezondheidsjournaliste le 19/04/2011 - 10h28 et mis à jour par Marion Garteiser, gezondheidsjournaliste le 18/04/2017 - 15h33
Bekijk dit artikel
PUB
Lees ook
Een droomboezem in 3 oefeningen Geüpdatet op 04/01/2010 - 00h00

U wil een droomboezem... maar denkt u daarvoor een voorgevormde beha nodig te hebben? Eigenlijk zijn in dit geval een paar gewichten even nuttig. Hier zijn drie oefeningen om uw borsten te verstevigen en om ze een mooie vorm te bezorgen.

3 oefeningen voor een slank figuur na de zwangerschap Geüpdatet op 26/04/2011 - 10h30

Deze gepersonnaliseerde oefeningen zullen ervoor zorgen dat u na uw zwangerschap weer vol energie zit en uw slanke lijn terugwint ! Minstens 3 keer per week uit te oefenen gedurende 2 maanden om snelle en zichtbare resultaten te boeken. Daarna 2 keer...

Meer artikels