Hoe verbrand ik calorieën met en zonder sporten?

Gepubliceerd door Isabelle Eustache, gezondheidsjournaliste op 03/04/2012 - 10h50
-A +A

Hoe raak ik mijn calorieën kwijt?

Door nog meer aan sport te doen natuurlijk! Maar dat is niet de enige manier. Er bestaan heel veel manieren om calorieën te verbranden - hier een beetje en daar een beetje, en zoals bekend maken veel kleintjes een groot!

PUB

Hoe verbrand ik calorieën met sporten?

Hoe meer u op een intense manier aan sport doet, hoe meer calorieën u zult verbranden. Dat is gewoon een feit.

Een goeie raad: kies een sport die geschikt voor u is en waar u zich goed bij voelt, want u moet het op termijn blijven doen.

En nog een raad: voer het ritme en de intensiteit geleidelijk aan op.

Sporten en verbruik van calorieën: een paar cijfers

  • Yoga: 100 cal/uur
  • Golf: 130 cal/uur
  • Wandelen: 180-200 cal/uur
  • Turnen: 360 cal/uur
  • Aquagym: 400 cal/uur
  • Fietsen: 400-500 cal/uur
  • Zwemmen: 400 cal/uur
  • Joggen: 600-700 cal/uur
  • Tennissen: 600 cal/uur
  • Rollerskaten: 800 cal/uur
  • Squash: 900 cal/uur

 

Gepubliceerd door Isabelle Eustache, gezondheidsjournaliste op 03/04/2012 - 10h50

Dr. Thomas Paul-Robert, Brûlez vos calories, Uitgeverij Sand, Médecine et santé.

Bekijk dit artikel
Vous devez être connecté à votre compte E-Santé afin de laisser un commentaire
PUB
Lees ook
Metabolisme: waarom komt de ene wel bij en de andere niet? Geüpdatet op 16/03/2009 - 00h00

Niet iedereen komt even snel of gemakkelijk bij. Sommige mensen kunnen zich volstouwen zonder een grammetje aan te komen. Andere verdikken al als ze nog maar naar een reep chocolade durven kijken. Het verschil zit hem helemaal in ons metabolisme.

Calorieën: hoe raken we ze doeltreffend kwijt? Gepubliceerd op 16/02/2017 - 18h56

We denken al snel dat het volstaat om aan sport te doen om calorieën kwijt te raken. Maar verbruiken we daarmee wel genoeg energie ? Om duurzaam af te vallen mét de hulp van een efficiënt werkend dieet , is lichaamsbeweging door sport alleen niet gen...

De vetmassa van sporters Gepubliceerd op 03/05/2016 - 16h18

De Body Mass Index (BMI) geeft de verhouding weer tussen uw vetmassa en uw gewicht. Dus is het interessant om zich hierover te informeren... Hij schommelt tussen 10 en 30 %. Bij sporters is de vetmassa meestal laag. Hoe zit het bij u?

Meer artikels