• rating
    • rating
    • rating
    • rating
    • rating
    4 mening
  • Tips (0)

Het is zomer, ik ga voluit voor de antioxidanten!

Het is zomer, ik ga voluit voor de antioxidanten!

Om mooi bruin te worden en de veroudering van uw huid tegen te gaan, moet u deze zomer zo veel mogelijk antioxidanten opnemen. Maar waar zitten ze zoal in? 

Een klein overzicht van de verschillende soorten antioxidanten en de levensmiddelen met het hoogste gehalte aan antioxidanten.

Maximale opname van antioxidanten gaat via variatie

De basis van een gezonde voeding: van alles wat.

Elk levensmiddel heeft andere voedingsstoffen, soms in sterk verschillende hoeveelheden. Om er optimaal van te profiteren moet u zo veel mogelijk afwisseling brengen in uw voeding. Niet makkelijk, want we hebben nogal de neiging om altijd min of meer hetzelfde te eten.

Doe dus op zijn minst deze zomer een kleine inspanning en durf eens iets nieuws uit te proberen. Wees nieuwsgierig en inventief als u boodschappen doet, laat u elke keer verleiden door een product dat u niet kent of al lang niet meer gegeten hebt.

 

Carotenoïden voor een mooi bruin kleurtje

Er zijn drie groepen van carotenoïden: bètacaroteen, lycopeen en luteïne.

  • Lycopeen: tomaten, roze pompelmoes, papaja, watermeloen, enz.
  • Luteïne: broccoli, kool, groene groenten, maïs, enz.

 

Artikel gepubliceerd door op 26/07/2012

Bronnen: Les antioxydants, Line Martin, Editions Dangles. Les antioxydants, élixir de jeunesse, Marie Millet, Uitgeverij Vuibert.

Dit artikel maakt deel uit van het dossier Wat eten we deze zomer?

Vindt u het artikel interessant?
 

Meer weten

image_format_460_230

Bescherm uw ogen!

  • Onze ogen kunnen schade oplopen door agressie van buitenaf of van binnen in ons lichaam, want ze staan in contact met ...
    • rating
    • rating
    • rating
    • rating
    • rating