• rating
    • rating
    • rating
    • rating
    • rating
    20 mening
  • Commentaren (0)

Het is nooit te laat om de bilspieren te versterken !

Het is nooit te laat om de bilspieren te versterken !

Goed nieuws: de billen zijn een lichaamsdeel dat makkelijk te versterken is. Op voorwaarde dat u er regelmatig en geconcentreerd aan werkt.

Doe deze oefeningen 3 tot 4 keer per week in het begin, gedurende 2 à 3 maanden.

Daarna 1 tot 3 keer per week, om uw vorm te onderhouden.

Versterk uw billen: oefening 1

Ga op uw rug liggen, de benen gebogen en de armen langs het lichaam. Hef uw achterste op en hou de voeten plat op de grond. Laat terug zakken, zonder de grond te raken, en hou de buik gespannen.

10 tot 15 keer

 

Versterk uw billen: oefening 2

Blijf in dezelfde basispositie als de oefening hiervoor. Zet uw voeten een beetje meer uit elkaar en hou ze opnieuw goed plat op de grond. Open dan de knieën terwijl u uw achterste opheft (zonder te forceren). 

10 to 15 keer

 

Bijgewerkt door Marion Garteiser, gezondheidsjournaliste op 03/03/2015
Origineel artikel geschreven door op 14/06/2011

Dit artikel maakt deel uit van het dossier Lichaamsverzorging: strakke billen

Vindt u het artikel interessant?