PUBLICITÉ

Hebt u last van een bipolaire stoornis?

''Een bipolaire stoornis wordt gekenmerkt door afwisselende periodes van euforie en depressie. Deze extreme stemmingswisselingen beginnen meestal tussen 15 en 24 jaar en kunnen een echte handicap vormen door hun sociaalprofessionele gevolgen. Naast symptomen van depressie is het belangrijk ook de tekenen van de zogenaamde manie, de euforie, te herkennen.

PUB
  • Question 1 sur 121 Ik slaap al een tijdje heel erg weinig, niet meer dan 2 of 3 uur, maar ik voel me in topvorm.
  • Question 2 sur 122 Ik loop over van energie en ben met ongelofelijk veel dingen tegelijk bezig, het ene al grandiozer dan het andere.
  • Question 3 sur 123 Mijn omgeving vindt me irritant, soms zelfs agressief.
  • Question 4 sur 124 Op dit moment zeggen mensen me vaak dat ik veel praat en van de hak op de tak spring.
  • Question 5 sur 125 Ik praat steeds vaker, als een motor die zich op gang trekt.
  • Question 6 sur 126 Het is mij al overkomen dat ik ondoordachte dingen deed, zoals een motor kopen, terwijl ik geen rijbewijs heb voor een motor, en het geld trouwens ook niet.
  • Question 7 sur 127 Ik ben eerder verstrooid en met veel te veel dingen tegelijk bezig. Alles wat rond mij gebeurt, trekt onmiddellijk mijn aandacht.
  • Question 8 sur 128 Ik heb momenten dat ik me intens gelukkig voel, euforisch zelfs.
  • Question 9 sur 129 Het is me al overkomen dat ik midden in de nacht grote schoonmaak hield in mijn appartement.
  • Question 10 sur 1210 Ik heb zin om weer contact op te nemen met alle vrienden die ik uit het oog verloren ben. Ik telefoneer soms heel veel. Alsof ik meer behoefte heb om mijn hart uit te storten.
  • Question 11 sur 1211 Ik heb me geëngageerd voor heel veel activiteiten, want ik weet dat alles wat ik onderneem, een succes wordt.
  • Question 12 sur 1212 Ook seksueel ben ik plots erg actief.
Oorspronkelijk gepubliceerd op 27/07/2009 - 00h00 en geüpdatet op 01/01/1970 - 01h00
Bekijk dit artikel
Vous devez être connecté à votre compte E-Santé afin de laisser un commentaire
PUBLICITÉ