• rating
    • rating
    • rating
    • rating
    • rating
    0 mening
  • Commentaren (0)

Goede reflexen op restaurant

Goede reflexen op restaurantGeen tijd, gezelligheid, een werklunch, een verjaardag, er zijn gelegenheden genoeg om op restaurant te gaan. Bovendien is het ook prettig. Maar mensen die vaak op restaurant gaan, moeten niet noodzakelijk voor hun lijn vrezen. Het volstaat om een paar goede en gezonde gewoonten aan te nemen om dat te vermijden.

Klassiek advies

  • Neem liever vis dan rood vlees en liever wit vlees dan rood vlees.
  • Geef de voorkeur aan gegrilde of gestoomde groenten.
  • Vermijd gerechten met saus, gefrituurde bereidingen en ook gebakken aardappelen die vaak nogal vet zijn.
  • Neem als voorgerecht geen bereidingen op basis van eieren, die zijn nogal 'voedzaam'.
  • Laat de kaasschotel aan u voorbijgaan, vaak zit er al kaas in voor- of hoofdgerecht en de porties die opgediend worden zijn doorgaans nogal groot.
  • Kies niét voor gebak.
  • Neem een dessert met fruit, liefst een verse fruitsla of een sorbet.

Sauzen en kruiden

Proef altijd eerst voordat u naar het zoutvat grijpt. Goede koks kruiden hun gerechten, wat zout overbodig maakt.

Vraag dat de saus apart opgediend wordt, als het gerecht goed bereid werd, is saus niet nodig.

Artikel gepubliceerd door op 04/12/2006

Vindt u het artikel interessant?
 

Meer weten

image_format_460_230

Evenwichtige afslankmenu's van juli - n°3

  • Evenwichtige maar vetarme menu's op basis van seizoensproducten.
    • rating
    • rating
    • rating
    • rating
    • rating