• rating
    • rating
    • rating
    • rating
    • rating
    1 mening
  • Commentaren (0)

Goede eetgewoonten voor uw kinderen: 6 tips

Goede eetgewoonten voor uw kinderen: 6 tipsObesitas bij kinderen is een van de meest zorgwekkende problemen van de openbare gezondheid in de industrielanden. We bezorgen u een aantal basistips om uw kinderen zo jong mogelijk goede eetgewoonten aan te leren.

1) Neem de tijd om te eten

Het verzadigingsgevoel wordt bereikt na 15 tot 20 minuten. Uw kinderen moeten dus absoluut leren om traag te eten en om de gevoelens van honger en verzadiging te onderscheiden. Zijn ze in staat om het verzadigingsgevoel te herkennen, dan zullen ze ook op een natuurlijke manier kunnen stoppen met eten.

2) Geniet van het eten

Een maaltijd moet een ogenblik zijn van gezelligheid en genot. Het is belangrijk rustig te kunnen eten samen met de rest van het gezin. Het smaakgenot ontwikkelt zich al tijdens de voorbereiding van de maaltijd: de boodschappen op de markt, de voorbereidingen, de presentatie… Als we de kinderen bij elke stap betrekken, dan zullen zij hun smaak leren ontwikkelen en de smaak van fruit en groenten leren appreciëren, alsook die van talrijke andere gerechten die zij samen met u zullen ontdekken.

Artikel gepubliceerd door op 30/12/2008

Bronnen: Franse vereniging voor ambulante kindergeneeskunde, persdossier van de 5de nationale preventie- en informatiedag over obesitas bij kinderen, december 2008.

Vindt u het artikel interessant?
 

Meer weten

image_format_460_230

Overgewicht bij adolescenten

  • Waarom komen adolescenten zo vaak bij? En wat kunnen ouders doen?  
    • rating
    • rating
    • rating
    • rating
    • rating