Geen zware benen deze zomer!

Geüpdatet door Marion Garteiser, gezondheidsjournaliste op 12/08/2013 - 17h56
-A +A

PUB

Stap drie: ik beweeg !

Kweek beenspieren
Tonische beenspieren zullen uw beste bondgenoten zijn om het bloed terug te brengen naar het bovenlichaam en dus om stagnatie in de voeten en de kuiten te vermijden. Ook het risico op zware benen wordt op deze manier vermeden. Zoek dus een geschikte fysieke activiteit.

Te vermijden sporten
Houd er wel rekening mee dat sommige sporten ongeschikt zijn voor mensen die lijden aan veneuze insufficiëntie: dat is bijvoorbeeld het geval met sporten die gepaard gaan met sprongen en schokken, zoals tennis of schermen. Deze schokken kunnen de reeds kwetsbare bloedvaten nog meer belasten. Zwemmen en fietsen zijn daarentegen ten zeerste aanbevolen : ze doen een beroep op de spieren - ook die van de onderste ledematen - maar wel in zachtheid.

Stap vier: ik let op mijn voeding

Een goede voeding zal niet volstaan om te strijden tegen veneuze insufficiëntie, maar toch wordt aangeraden om voedingsmiddelen te gebruiken die rijk zijn aan antioxidanten. Enkele overtollige kilo's verliezen kan echter wel belangrijk zijn voor mensen die last hebben van zware benen. Overgewicht behoort inderdaad tot de belangrijkste oorzaken van dit fenomeen !

Maak dus volop gebruik van het slaatjesseizoen...

Initialement publié par Marion Garteiser, gezondheidsjournaliste le 10/05/2010 - 00h00 et mis à jour par Marion Garteiser, gezondheidsjournaliste le 12/08/2013 - 17h56
Bekijk dit artikel
Vous devez être connecté à votre compte E-Santé afin de laisser un commentaire
PUB