Fruit: vrouwen een stapje voor op de mannen...
- Fruit en groenten: weinig reden tot optimisme
- Altijd dezelfde keuzes!
- Verschillende profielen
- De gevaren van een te lage fruitconsumptie
Het ELAN-project (Etude Liégeoise sur les Antioxydants) is interessant omdat het niet uitsluitend de nationale gegevens bevestigt, maar ook omdat het aanvullende informatie verstrekt over de voedingsgewoonten inzake fruit en groenten in ons land, in het bijzonder in Wallonië. Het onderzoek werd uitgevoerd door een vijftigtal huisartsen, in samenwerking met het Universitair Ziekenhuis van Luik, en het werd gefinancierd door de gezondheidsdiensten van de provincie Luik. Het doel van het onderzoek was zo duidelijk mogelijk het antioxidantengehalte van 897 bewoners van de provincie in kaart te brengen. De geteste personen waren in goede gezondheid en tussen 40 en 60 jaar oud. De studie was gebaseerd op een bloedonderzoek en een epidemiologische studie.
Fruit en groenten: weinig reden tot optimisme
De ELAN-studie bewijst dat wij nog steeds niet gebroken hebben met de bedroevende traditie dat in België weinig fruit en groeten wordt gegeten. Een niet te verwaarlozen percentage mannen en vrouwen verklaart nooit fruit of groenten te eten: 21,83% van de mannen en 11,53% van de vrouwen beweert nooit fruit te eten, terwijl 28% van de mannen en 25,6% van de vrouwen nooit groenten eet... Erger nog, slechts 30% van de mensen eet voldoende fruit en groenten. En de consumptie van groenten is bedroevend laag, zowel bij de mannen als bij de vrouwen.
Pub
Uw interactief gedeelte over Voedingsmiddelen
Neem deel aan de meest recente discussies
-
Mijn excuses hiervoor! Organo Gold is een jong Canadees bedrijf, dus veel nederlandstalig ...
Door OrganoGold 19/04/2012 - 16h25
914 raadplegingen
-
Door OrganoGold 09/03/2012 - 17h16
914 raadplegingen
-
Door OrganoGold 09/03/2012 - 17h16
914 raadplegingen











