Ik moet van mijn dokter een supplement vitamine c nemen omdat ik onlangs mijn been heb gebroken en een verzwakte immuniteit heb. Ik dacht dat eender welk supplement wel goed ging zijn - ik dus al ...
- Favorieten
-
Delen
Naar een vriend sturenNAAR EEN VRIEND STUREN close
Boodschap ter attentie van de internetbezoeker die zijn formulier invult
Foliumzuur: ook doeltreffend tegen hartafwijkingen - Afprinten
Foliumzuur: ook doeltreffend tegen hartafwijkingen
- Foliumzuur tegen hartafwijkingen
- Bewijs van de doeltreffendheid van foliumzuur voor de ontwikkeling van het hart
- Hebt u een kinderwens? Neem dan foliumzuursupplementen!
Foliumzuur tegen hartafwijkingen
Alweer een reden om zwangere vrouwen en vrouwen met een kinderwens aan te raden om voortaan foliumzuursupplementen te nemen! Onlangs heeft in Nederland een team onderzoekers een nieuwe heilzame werking van deze vitamine op de ontwikkeling van de foetus ontdekt: foliumzuur verlaagt inderdaad het risico op hartafwijkingen. De rol van foliumzuur bij het verlagen van het risico op afwijkingen van de neurale buis (spina bifida) is allang bekend. Onder meer daarom wordt in sommige landen (in de Verenigde Staten bijvoorbeeld) brood systematisch verrijkt met foliumzuur (vitamine B9). Maar tot nu toe, werd de heilzame werking van de vitamine op het hart slechts verondersteld en niet bewezen.
Bewijs van de doeltreffendheid van foliumzuur voor de ontwikkeling van het hart
De onderzoekers, onder leiding van Ingrid van Beynum van de Radboud Universiteit Nijmegen, maakten gebruik van een nationaal register om het verband te bestuderen tussen de aanvoer van foliumzuur bij de moeder en het risico op een hartafwijking bij de baby. Ze kwamen tot de vaststelling dat het risico met 20% verminderde bij vrouwen die een voedingssupplement namen dat minstens 400 mg foliumzuur bevatte. Het effect was nog groter voor de defecten met betrekking tot het septum, het schot tussen de twee hartkamers, aangezien het risico op misvorming in dit geval met 40% verminderde.
Pub
In onze dagelijkse voeding zitten zowiezo veel minder vitaminen, mineralen ,spoorelementen doortoe doen van bodemverarming, gebruik van pesticiden enz. Daarbij heeft ieder mens een andere behoefte van...



