Overslaan en naar de inhoud gaan
PUB
Eerste onderwerp hernemen

Fit blijven....

Gepubliceerd door op 25/11/2011 - 14h48
PUB

Wat bedoel je met : De intensiteit van de belasting mag niet meer dan twee derde hoger liggen dan de maximale toegestane hartfrequentie voor de specifieke leeftijd (wordt berekend door 220 - leeftijd, of 160/min voor iemand van 60 jaar). Graag wat meer uitleg hierover... voor mij onverstaanbaar ?Groetjes en bedanktDoke2

Fout melden






X
Antwoorden
Ree. heeft op gereageerd

Toevallig je vraag gelezen.

Het antwoord ziet er voor een leek inderdaad onverstaanbaar uit.

Vandaar dit: je maximale hartslag voor sporten wordt bepaald door je leeftijd. Dit bereken je zo: trek je leeftijd af van 220, en neem daar 80 procent van.

Je bent bijvoorbeeld 50 jaar oud: 220 - 50 = 170. Daar 80 procent van is dus 136. Dit is de hartslag die je liefst niet mag overschrijden; althans toch niet langdurig. Dit geldt voor sporten.

Wil je alleen vermageren, dan hou je je best aan 70 procent, een hartslag van 119 in dit geval. Om dit te halen moet je je niet eens erg moe maken, maar dit is in ieder geval de bedoeling.

Voor allebei geldt wel: probeer dit drie keer per week te doen, en dit gedurende minstens 45 minuten. Zeker als je vovertollig vet wil verbranden: tijdens de eerste 20 minuten verbruikt je lichaam de directe reserves in je lichaam (het resultaat van wat je recent gegeten hebt). Als die op zijn, wordt pas je vetreserve aangesproken. Volhouden dus...

PUB