Overslaan en naar de inhoud gaan
PUB
Eerste onderwerp hernemen

Fissuur aan mijn poep.

Gepubliceerd door op 14/02/2011 - 12h58
PUB

Hallo,Ik zit met een zeer beschamend probleem. Ik loop al een tijdje rond met een fissuur aan mijn poep. Het voelt aan alsof er een biefstuk tussen mijn billen zit m.a.w. het is een huidflapje dat ik makkelijk kan vastnemen en telkens ik naar de grote wc ga bloed ik hevig. Het druppelt letterlijk. Ik heb reeds van die speciale zalf gebruikt maar dat helpt niet. Het verdooft hoogstens mijn poep waardoor de pijn minder is maar het letsel word daardoor niet kleiner.Zijn er mensen die hiermee ook ervaring hebben? Ik heb gelezen dat je die huidflap zou kunnen laten wegsnijden maar ik schaam mij dood om naar een dokter te moeten gaan.Groetjes

Fout melden

X
Antwoorden
lifa heeft op gereageerd

Beste,

Hoe beschamend uw probleem ook is, het is toch best dat je naar de dokter gaat. Ze zijn meer gewoon ! Weet dat die fissuur ook kan openbarsten (dan moet je toch naar de dokter). Als je er te lang mee wacht moeten ze een groot stuk uitsnijden en dan duurt het weken eer dat die wonde volledig dicht is. De wonde kan soms zo groot zijn dat er een hele vuist in past. Ikzelf heb dit niet gehad maar wel een neefje van mij (17 jaar - wat erg jong is). Het is bij hem in de douche opengesprongen, hij is dan naar het ziekenhuis moeten gaan om die "wortels" er helemaal uit te laten snijden (wordt verdoofd). Dan mag je vrij snel naar huis en dan komt iedere dag een verpleegster om de wonde te ontsmetten. Dit zolang dat gat dicht is.

Wacht toch niet te lang ! Wens je veel beterschap,

groetjes :-))

Dede heeft op gereageerd

Dag Céline,

Ik denk dat ik hetzelfde heb gehad als jij. Ik heb er jaren mee rond gelopen. Ik had ook een lapje dat je kon vastnemen. Af en toe ook bloedverlies. Uiteindelijk dan toch al mijn moed bijeengeraapt en via de dokter naar de proctoloog in UZ VUB geweest.

Ik had inwendige aambeien en kreeg daarvoor een behandeling met een laser. Duurt echt niet lang en niet pijnlijk. Je kan zo meteen naar huis zonder enige last. Ik ben nu aan mijn vierde behandeling.

Verder had ik "mariske" (zo heet het toch denk ik - het lapje) en dat werd dan verwijderd met een lokale verdoving. Duurt ongeveer een 10-tal minuten. Daarna kan je meteen naar huis en na een tiental dagen van wat meer en minder bloedverlies was het allemaal genezen. Nu heb ik terug een "normaal" poepje. Zeker doen zou ik zo zeggen.

Minder aangenaam (maar je wordt het wel gewoon) is dat je daar telkens op je knieën en ellebogen moet gaan zitten. Niets aan te doen, op een andere manier gaat het niet.

Veel moed en succes, Dirk

inca heeft op gereageerd

Dag Céline,

Hopelijk ben je nu al af van je aambeien.

Ik ken iemand die een laserbehandeling heeft gevolgd me de delta laser. Het is een apparaat dat je zelf thuis kan gebruiken.

Als je geïnteresseerd bent, laat maar iets weten.

Groetjes,

Caroline

PUB