• rating
    • rating
    • rating
    • rating
    • rating
    2 mening
  • Raadplegingen (1726)
  • Commentaren (0)

En wat als koffie drinken de levensduur verlengt?

En wat als koffie drinken de levensduur verlengt?

Consumenten in goede gezondheid

Dit onderzoek heeft uiteraard zijn beperkingen. De proefpersonen brachten zelf verslag uit over hun consumptiegedrag en bovendien waren ze bij het begin van de studie in goede gezondheid.
Bij mensen met milde hypertensie lijkt cafeïne in bepaalde omstandigheden de bloeddruk te doen stijgen door een vergroot effect van stress of fysieke inspanning. Ook zwangere vrouwen drinken liefst niet te veel koffie, niet meer dan drie of vier koppen per dag.
Tenslotte moet men ook weten dat niet gefilterde koffie het cholesterolgehalte in het bloed lichtjes doet stijgen.

Artikel gepubliceerd door op 22/07/2008

Bronnen: Lopez-Garcia E et al. The relationship of coffee consumption with mortality. Annals of Internal Medicine, june 2008

Vindt u het artikel interessant?
 

Pub