Eén dag zonder vlees: waarom niet?

Gepubliceerd door Marion Garteiser, gezondheidsjournaliste op 01/03/2010 - 00h00
-A +A

PUB

Minder vlees eten... Ik doe mee, maar hoe?


Voor vegetariërs is het belangrijk de afwezigheid van vlees te compenseren door de aanvoer van plantaardige eiwitten en door sommige vitaminen. Maar bij de mensen die één dag per week geen vlees eten, is het evenwicht normaal gezien niet verstoord. U kunt uw eetgewoonten dus probleemloos aanpassen:

  • Macaroni met champignons en kaas in plaats van ham

  • Een curryschotel met kikkererwten in plaats van kip of lam

  • Hachis Parmentier met een pan groenten in plaats van gehakt vlees

  • Quiches of gezouten taarten met groenten en kaas zijn even lekker als wanneer u er ham, tonijn of spekreepjes in doet...

Uiteraard kunt u ook vleesvervangers gebruiken. Ze worden gemaakt van sojabonen of schimmels en u vindt ze ongetwijfeld in uw supermarkt. Laat echter ook uw fantasie de vrije loop om op de dagen zonder vlees iets lekkers klaar te maken!
Gepubliceerd door Marion Garteiser, gezondheidsjournaliste op 01/03/2010 - 00h00
Bekijk dit artikel
Vous devez être connecté à votre compte E-Santé afin de laisser un commentaire
PUB