• rating
    • rating
    • rating
    • rating
    • rating
    4 mening
  • Commentaren (0)

Drie topoefeningen voor een zwakke rug

Drie topoefeningen voor een zwakke rug Rugpijn is vandaag een van de hoofdoorzaken van absenteïsme. En zelfs als het niet zo ver gaat, komt het vaak voor dat men een min of meer lichte rughinder voelt op het einde van de dag. Drie oefeningen kunnen u helpen om de wervelkolom te ontspannen of om pijn te voorkomen.

Extra tip

Doe deze oefeningen minstens driemaal per week gedurende twee maanden, vervolgens tweemaal per week als onderhoudstraining. Om uw rug te versterken moet u de volgende drie regels onthouden: maak de benen soepel; strek de rug; versterk de buikspieren. De oefeningen werken op die drie punten zodat de spieren die de rug ondersteunen in goede conditie zijn.

Rugoefening 1 

Rek je uit in lig, het bekken plat tegen de grond. Hef één been in een rechte hoek en trek het been beetje bij beetje naar u toe zonder het te plooien met behulp van een koord (of een riem of sjaal) die u door de handpalm laat glijden. Adem langzaam in en uit. Herhaal deze oefening een 15-tal keer aan elke kant.

Artikel gepubliceerd door op 21/10/2008

Vindt u het artikel interessant?