Drie oefeningen voor strakke, ronde billen

Drie oefeningen voor strakke, ronde billen

Laat uw billen werken, zowel voor, tijdens als na de vakantie.

Als u deze drie oefeningen elke dag doet, krijgt u strakke en ronde billen.

We geven er u nog vijf tips bij om perfecte billen te kweken.

Oefening nr. 1 om de billen te verstevigen: Op handen en knieën

Ga op handen en knieën zitten, de rug recht.
Til één been op en hou daarbij de knie geplooid en de voet gebogen. Uw bovenbeen moet zich in het verlengde van uw rug bevinden en uw been moet daarop een loodrechte hoek maken.

Doe de oefening 10 keer en herhaal ze dan met het andere been.

 

Oefening nr. 2 voor ronde billen: Op de rug

Ga op uw rug liggen, de armen gestrekt naast uw lichaam, de handpalmen plat tegen de grond, de benen gebogen.
Breng langzaam uw bekken naar boven en maak een plank die schuin afloopt tussen uw schouders en uw knieën. Blijf zo 3 seconden staan en breng uw lichaam dan langzaam naar beneden. Herhaal 10 of 15 keer.
Doe hetzelfde terwijl u één been strekt en het dertig centimeter van de grond houdt.

Herhaal een tiental keer en doe de oefening dan met het andere been.

 

Bijgewerkt door Marion Garteiser, gezondheidsjournaliste op 07/01/2013
Origineel artikel geschreven door op 17/08/2009

Dit artikel maakt deel uit van het dossier Lichaamsverzorging: strakke billen

Vindt u het artikel interessant?
 
Gezonde voeding en slank
Cerveau, Nerf, Mémoire, Psychisme, Sommeil Oeil, Bouche, Dent, Nez, Gorge, Oreille, Cheveux Coeur, Sein, Poumon, Circulation sanguine Estomac, Intestin, Foie Sexe, Rein, Système urinaire Os, Articulation, Muscle Peau, Ongle Gids Ziekten en aandoeningen Ziekten en aandoeningen
Medische encyclopedie
Index ArchiefAlfabetische indexIndex van de receptenIndex van meest gezochte artikels
De diensten