Overslaan en naar de inhoud gaan
PUB
Eerste onderwerp hernemen

Chronische rugpijn

Gepubliceerd door op 19/01/2011 - 12h27
PUB

Ik ben Katrien, en ben 37 jaar oud. Sinds enkele maanden heb ik heel veel last van de onderrug. Ik heb al ontstekingsremmers genomen, maar de pijn blijft. Ik heb een beetje schrik om naar de dokter te gaan uit angst dat een operatie nodig zal zijn...

Fout melden

X
Antwoorden
tessake heeft op gereageerd

Hallo Katrien,

Ik ben 53, en heb sinds vorige week pijn in onderrug, heupen, knieën, benen en enkels.

Het wordt erger bij hoesten. Ben naar de huisarts geweest omdat ik tijdens het boodschappen doen, een raar gevoel in mijn benen kreeg. Morgen moet ik onder de scan.

Als ik van jou was, zou ik toch kontakt opnemen met de huisarts, ontstekingsremmers zijn nl. heel slecht voor de maag. Je weet trouwens ook niet of er een onsteking mee gemoeid is. Je kan misschien geholpen worden zonder operatie, er wordt immers niet zo snel beslist om te opereren als het niet echt nodig is.

Veel sterkte.

Sylvie- heeft op gereageerd

Hey Katrien,

Al eens gedacht aan een osteopaat of chiropractor? Zij kunnen zeker ook helpen bij rugklachten.

Ik hoop in ieder geval dat je vlug geholpen bent!

tessake heeft op gereageerd

Hallo Katrien,

Hoe gaat het met jou ?

Ik ben ondertussen onder de scan geweest, het is gelukkig geen hernia.

De huisarts heeft me verschillende op verschillende plaatsen in de onderrug, een produkt ingespoten.

De pijn is ondertussen al heel wat beter, mag tot 20 februari niet meer oefenen bij Infraligne.

Ik hoop dat ook jij snel geholpen mag worden.

Groetjes

Butterfly heeft op gereageerd

Dag iedereen,

Ik heb gedurende 1 jaar last in mijn been, stralende pijn van mijn rug naar mijn tenen.  Het werd alsmaar erger, kon niet meer slapen,...

Ondertussen heb ik diverse scans en echo's laten maken.  Bij serieuze dokters en 'denken dat ze dokter zijn' geweest.  Tevergeefs.

Mijn kinesist heeft ontdekt wat het is en ik ben nu ondertussen 5 keer langsgeweest voor een behandeling, ferm pijnlijk, maar ik voel iedere keer verbetering en ik ben opgelucht dat er voor het eest iemand echt naar mijn verhaal en pijn geluisterd heeft.

Blijkt dat er in mijn lies een spier en zenuw tegen mekaar liggen, de spier staat constant gespannen en dik en die prikkelt te zenuw.  Dat straalt pijn naar heel mijn been en onderrug.

Nu is de kine bezig met in mijn lies deze spier te manipuleren.  De traantjes vloeien over de kaken van de pijn, maar er is beterschap.  Hij kent het probleem van bij topsporters.  Ik daarentegen doe niet zoveel aan sport, maar zou kunnen komen van een verkeerde stretch oefening of toch geforceerd bij het beoefenen van Yoga.

Misschien kunnen jullie met dit verhaal terecht bij je kine en herkent hij ook het probleem.

Laat maar weten.

Groetjes, Wendy

day2day heeft op gereageerd

Hoi,

Ik ben 21 jaar en sukkel al meer dan een jaar met aanhoudende rugpijn. Ik ben al zeer vaak naar de huisarts geweest. Moet telkens ontstekingsremmers en spierontspanners nemen... Helpt voor even, maar na een paar dagen is de pijn terug. Wil ook niet constant die medicatie nemen!

Oorzaak van mijn rugpijn: een lengteverschil in mijn benen waardoor mijn heupen gekanteld staan en mijn rug overbelast wordt...

Zou echt geld geven om eens een dag zonder pijn te leven! Een jaar aanhoudelijk pijn is zeker geen plezier! Gewoon eens 1 dag niet moeten nadenken bij iedere stap dat je zet en bij alles wat je doet. Want als je even niet oplet doe je zeker iets wat je rug nog meer belast!

Heb even kine gedaan, was goed voor even, maar de pijn gaat er niet mee weg! Enkel je spieren zijn er niet meer zo gespannen door, maar je moet iedere week gaan, anders is alles weer als ouds..

Hopelijk geraak ik er binnenkort vanaf, want ik trouw deze zomer en ben er als de dood voor dat mijn dag beheerst gaat worden door rugpijn!

Ben blij dat ik eens mn verhaal kon doen!

forever heeft op gereageerd

Probeer eens de aloë vera freedom gel van forever,ik ben er goed mee geholpen.De gel bestaat voor 90% uit pure aloë vera ,aangevuld met glucosaminesulfaat,chrondoïtinesulfaat en MSM(zwavel)Deze stoffen helpen bij het behoud van soepele gewrichten en gezond kraakbeen.Je moet wel even geduld hebben en het product blijven nemen gedurende enkele maanden.Je krijgt ook meer energie en het helpt je weerstand op te bouwen.Het ontgift ook je darmen zodat alle voedingsstoffen goed kunnen worden opgenomen.Ik ben zo overtuigd door de werking dat ik zelf ben gaan verdelen.Ik heb onder mijn klanten al heel wat mensen kunnen helpen.Forever heeft ook nog heel wat andere uitstekende produkten.

leon heeft op gereageerd

hallo,ik heb osteochondrose maar kan me iemand zeggen wat

het verschil is met osteopondrose?

ik kan het niet vinden op het web.

grtjs,mp.

marc3 heeft op gereageerd

Hoi, heb alle berichten een keer doorgenomen, wat kan de rug voor vele problemen zorgen.

Heb sinds enkele weken last van pijn in de bovenrug. Dokter zegt dat het waarschijnlijk door de stress en angst is, wat wel klopt daar ik sinds enkele maanden een stresserende periode doormaak. Doch de rugpijn verdwijnt niet en heb reeds 3 maal bij osteopaat geweest, helpt niet echt. Kan iemand mij vertellen of ik nu angst moet hebben dat dit chronisch wordt of is het daar nog te vroeg voor? Ga volgende week een mr + botscan laten nemen, misschien is daar wel iets op te zien, trouwens nog veel sterkte gewenst aan alle getroffenen. grts

inca heeft op gereageerd

Dag allemaal,

Mijn vriend gebruikt voor zijn rugpijn een laser van Radiant Life Technologies. Hij is er zeer tevreden over. Hij had een stekende pijn tussen zijn schouderblad en ruggegraat. Op scans was er niets te zien. Hij is ook bij een osteopaat en een acupuncturist geweest, wat tijdelijk wel hielp, maar vervolgens kwam de pijn terug.

Wie geïnteresseerd is laat maar iets weten.

Groetjes,

Caroline

Sofie heeft op gereageerd

Ik ben ook bij een osteopaat geweest omdat ik al geruime tijd suggelde met problemen aan de rug, maar dat is nu dus voorbij door het voortreffelijke werk van de osteopaat. Het heeft me een paar afspraken gekost, maar ben tevreden van het resultaat.

PUB