Buikvet? Een mooie buik voor de zomer!

Geüpdatet door Marion Garteiser, gezondheidsjournaliste op 31/03/2015 - 15h24
-A +A

PUB

Buikspieren van beton voor een platte buik

Lichaamsbeweging is goed om een platte buik te houden. Complete sporten zoals wandelen of zwemmen zijn ideaal. Maar als u specifiek op uw buikzone wilt werken en die versterken, gaat er niets boven buikoefeningen. Er bestaan veel varianten. Test gerust de volgende oefeningen eens uit: Fabriceer uzelf een platte buik. Ze zijn makkelijk uit te voeren en u zult al snel de resultaten zien.

 

Let op uw houding en kleding!

Mensen met een perfect platte buik zijn meestal mensen die een goede houding hebben. Om dit te bereiken:

  • Recht dus uw rug (alsof u met een draad aan het plafond hangt).
  • Laat uw hoofd niet tussen uw schouders in zakken.
  • Steek uw borst vooruit. U zult zien dat u al gauw enkele centimeters buikomtrek minder hebt! 

Kies voor de rest ook geschikte kledij.

  • Ban alle kleren met een lage taille. Die zijn niet echt flatterend als u een buikje hebt.
  • Kies stoffen die wat strakker zitten en dus geen soepel katoen of soepele jersey. Die laten alle gebreken zien!
  • En draag op het strand beter een badpak uit één stuk of een bikinibroekje met een hoge taille. Dat komt slanker over.

Initialement publié par Julie Luong, gezondheidsjournaliste le 18/06/2012 - 16h03 et mis à jour par Marion Garteiser, gezondheidsjournaliste le 31/03/2015 - 15h24

(1) Obesity (Silver Spring). Mei 2011;19(5):946-52. Epub 2010 Dec 2.

Bekijk dit artikel
Vous devez être connecté à votre compte E-Santé afin de laisser un commentaire
PUB