Overslaan en naar de inhoud gaan
PUB
Eerste onderwerp hernemen

Buikspieroefeningen

Gepubliceerd door op 26/01/2011 - 13h40
PUB

De laatste jaren heb ik een buikje gekweekt en ik zou graag terug een wat strakkere buik hebben! Ik zoek enkele goede oefeningen om te doen. Kent er iemand doeltreffende oefeningen?

Fout melden






X
Antwoorden
borrie heeft op gereageerd

beste Karel,

Ze zitten er nog onder, je buikspieren, Karel:  alleen het laagje eraf schrapen en tussendoor wat chrunches doen.

Ree. heeft op gereageerd

Karel,

je buikspieren zitten inderdaad nog onder je vetlaag, maar lokale oefeningen (zoals buiskpieroefeningen) hebben totaal geen nut. Van zodra je gaat sporten zal je lichaam het vet geleidelijk over gans het lichaam doen verdwijnen; jij zelf hebt daar geen vat op. Doe cardio-sporten zoals joggen, fietsen, zwemmen, of in je lokale gym: spinnen, crosstrainen, loopband enzovoorts.

Dit zijn allemaal duurtrainingen, en dit is ook nodig voor vetverbranding: gedurende de eerste 20 a 25 minuten zal je lichaam aan je onmiddelijke reserves in je systeem knibbelen, daarna pas aan je vetreserves. Dus: zeker drie kwartier, en doe dit ook drie keer per week.

Verdeel je voeding ook over 6 a 7 porties per dag in plaats van 3 grote maaltijden. Je metabolisme valt zo quasi niet stil, en je verbrandt meer, door evenveel te eten.

Ga NIET vermageren: je lichaam voedingstoffen ontzeggen betekent dat je spiermassa ook zal verminderen, en dat is waarschijnlijk niet de boedoeling.

Niets komt voor niets...

Succes,

Rudi

rene heeft op gereageerd

Karel,

Ik had hetzelfde probleem.

De oplossing is inderdaad op je eten letten en meer bewegen.

Ik ben 2 maanden geleden begonnen, 's morgens 2 volkoren boterhammen, 1 met kaas en braambessen confituur (zelfgemaakt), 1 met gerookte hesp.

' s middags iets klein of wat fruit.

's avonds een bord gemengde sla, 3 soorten sla , witloof, wortel,ajuin, paprika, en daarbij afwisselend wat steak, kip, varkenslapje, gerookte forel, zalm, roodbaars.

Dan alle dagen bewegen: omdat joggen moeilijk gaat ( miniscus)  ga ik iedere dag 20 km fietsen.

Resultaat: op 2 maanden 5 kg kwijt. 

bima heeft op gereageerd

kort en bondig : elk pondje gaat door het mondje

Ree. heeft op gereageerd

Yep, gezonder eten is altijd meegenomen, maar een streng dieet vind ik persoonlijk totaal overbodig. De meesten houden dat toch niet vol. Ik lette wel op de klassiekers: vet, suikers etc., maar verder niets speciaals.

Ik ben op twee maanden 8 kg afgevallen (van 73 naar 64 kg, en dat voor een 'smalle' van 1 meter 80). Ik at zelfs meer dan voorheen.

Buiten 3 keer per week een uurtje op een aftandse hometrainer (wel met hartslagmeter bij de hand), heb ik alleen de volgorde en spreiding van mijn voeding gewijzigd:

5 à 6 keer per dag eten (wat je normaal in 3 maaltijden zou doen), en vooral 's morgens de meeste koolhydraten, s'middags normaal en 's avonds zeer weinig). Beetje het omgekeerde van wat de meesten van ons gewend zijn. Koolhydraten zijn trage verbranders, dus om de dag goed aan te kunnen is een stevig ontbijt belangrijk. Kan je uren mee verder. Als je 's avonds echter een stevig bord warm eten naar binnen werkt, dan is het logisch dat je dat die avond niet meer gaat verbranden; zeker niet voor de TV, en om die nog weg te sporten moet je al heel wat forceren. Die overtollige calorieën neem je dus mee in bed...

frederiksmit01 heeft op gereageerd

Beste oplossing vond ik om mijn buik vet te verminderen is regelmatige lichaamsbeweging, zonder enige onderbreking. Ik oefen op alleen thuis en ik ben blij met de resultaten.

PUB