Buikspieroefeningen voor een platte buik!

Geüpdatet door Marion Garteiser, gezondheidsjournaliste op 21/01/2016 - 16h21
-A +A

Vier oefeningen voor een plattere buik die u 'zonder mate' kunt herhalen.

Vanaf twee keer per week zouden ze doeltreffend moeten zijn, maar als u ze elke dag doet in combinatie met een evenwichtige voeding en een goede transit, dan zult u snel een echt verschil zien.

PUB

Buikspieren

De waterfiets
Lig op uw rug met uw handen in uw nek en de knieën gebogen.
Hef uw benen op om een hoek van 90° te vormen.
Span uw buikspieren op en maak fietsbewegingen waarbij u met uw benen zo ver mogelijk naar voren fietst.

Buste omhoog
In dezelfde vertrekpositie: ruglig, handen in de nek en benen gebogen.
Zet uw voeten plat op de grond en til uw buste op.
Zorg ervoor dat u niet met uw armen aan uw nek trekt, houd de ellebogen gespreid, ver van uw nek!
Laat zo veel mogelijk ruimte tussen uw kin en uw borst. Fixeer een punt op het plafond en laat het niet meer los.
Laat uw hoofd tussen de oefeningen door nooit helemaal rusten op de grond.

De schuine buikspieren

Rotatie van de buste
Zit op uw knieën met de buste mooi recht en uw armen gestrekt voor u uit, op schouderhoogte.
Draai de buste door met uw rechterarm naar uw linkerenkel te wijzen en omgekeerd.
U hoeft uw enkel niet te raken, het is de richting die telt.

Buig de buste
Sta mooi rechtop met uw armen langs uw lichaam en de voeten op iets meer dan bekkenbreedte.
Maak u zo lang mogelijk door uw buik in te trekken en uw bilspieren samen te trekken. Buig naar links en laat uw arm zo laag mogelijk hangen. Doe dezelfde oefening aan de rechterkant.

Initialement publié par Isabelle Eustache, gezondheidsjournaliste le 02/09/2008 - 00h00 et mis à jour par Marion Garteiser, gezondheidsjournaliste le 21/01/2016 - 16h21
Bekijk dit artikel
Vous devez être connecté à votre compte E-Santé afin de laisser un commentaire
buikspier

Helaas tijdverspilling: de buikspieren worden er niet sterker van. Er zijn veel nuttiger 'beweegketenoefeningen' die de buikspieren ten goede komen.

PUB
Lees ook
Afslankoefeningen voor mannen Gepubliceerd op 06/12/2010 - 00h00

Welke oefeningen zijn goed om van uw vetrolletjes af te raken? En om strakke buikspieren te kweken? Hieronder vindt u 3 types van oefeningen - buikspieroefeningen incluis - om rustig bij u thuis te doen. Hoe vaker u ze doet, hoe beter de resultaten!

Een platte buik met twee keer drie oefeningen Gepubliceerd op 23/02/2017 - 11h43

Dit is een niet agressief oefenprogramma om de buispieren te oefenen zonder ze te forceren. Buikspieren kunnen makkelijk 'bewerkt' worden, maar zonder oefening laten ze het ook snel afweten. Doe deze oefeningen op lange termijn, twee à drie keer per...

3 oefeningen voor een strakke buik Gepubliceerd op 31/03/2015 - 15h25

Uw buikspieren zijn slap? Dankzij deze reeks oefeningen voor een strakke buik zal het resultaat niet lang op zich laten wachten. Deze oefeningen doet u best minstens 3 keer per week gedurende de eerste 2 maanden om zo vlug mogelijk resultaat te boeke...

Meer artikels