Bruinen zonder uw zonnekapitaal aan te spreken!

Geüpdatet door Marion Garteiser, gezondheidsjournaliste op 30/06/2017 - 14h40
-A +A

PUB

Bruinen: het advies van specialisten

Omdat een mens maar over één zonnekapitaal beschikt voor het hele leven, is het belangrijk om goede gewoonten aan te nemen als er veel zon is.

Naast het regelmatig opnieuw aanbrengen van voldoende zonnecrème met een dubbele bescherming, tegen UVA en UVB, zijn er nog meer maatregelen die men moet nemen.

  • Gebruik altijd zonneproducten met een beschermingsfactor die aangepast is aan uw huidtype.
  • Wees niet zuinig: breng voldoende crème aan en herhaal dit elke twee uur en na elke  duik in het water.
  • Vermijd blootstelling aan de zontussen 11 en 15 uur, wanneer de zon op zijn hoogtepunt staat.
  • Breng het zonneproduct een half uur voor de blootstelling aan de zon aan.
     
  • Koop elk jaar nieuwe producten.
     
  • Vermijd de zon tussen 11 en 16 u, heetste periode van de dag.
     
  • Vermijd langdurige blootstelling.
  • Draag altijd een zonnebril, kleren en een petje of hoedje.
  • Kinderen jonger dan drie jaar mogen niet direct of indirect blootgesteld worden aan de zon en directe blootstelling moet vermeden worden bij alle kinderen.
     
  • Zorg ervoor dat ze gekleed zijn en gebruik producten met pigmentfilters die geen allergieën veroorzaken.
  • En bereid tot slot uw huid voor op de zon. Ga geleidelijk aan in de zon.

Voedingselementen en vitamines om ons te verdedigen tegen UV-straling

Cosmetica-specialisten die beseften dat onze huid tekortschiet om zich tegen vrije radicalen te verdedigen, hebben voedingssupplementen met mulit-vitamines en anti-oxidanten ontwikkeld die de celmembranen beschermen en de tolerantie van de huid tegenover de zon beschermen.

Zowel als voedingssupplementen in de vorm van capsules of rechtstreeks via de voeding, zetten de anti-oxidanten en de vitamines de cellulaire mechanismen in gang tot diep in de huid zodat het natuurlijke verdedigingssysteem hulp krijgt.

U kunt deze supplementen nemen als bijkomende bescherming, maar u moet weten dat ze geen alternatief zijn voor het gebruik van doeltreffende zonnecrèmes.
Een voeding die rijk is aan fruit en groenten draagt eveneens bij tot een goede voorraad aan multivitamines en antioxidanten.

Initialement publié par Valériane Munoz, gezondheidsjournaliste le 29/05/2007 - 00h00 et mis à jour par Marion Garteiser, gezondheidsjournaliste le 30/06/2017 - 14h40
Bekijk dit artikel
PUB