PUBLICITÉ

Beurs voor blinden en slechtzienden

Gepubliceerd door Marion Garteiser, gezondheidsjournaliste op 11/10/2011 - 17h45
-A +A

Blind en slechtziend zijn termen die iedereen kent, maar de realiteit erachter is erg complex. De Brailleliga organiseert in Brussel van 13 tot 15 oktober een beurs om blinden en slechtzienden vertrouwd te maken met technologieën die hen het leven kunnen vergemakkelijken.

PUB

BrailleTech: hulpmiddelen voor blinden en slechtzienden

Elektronische loepen, aangepaste gsm’s, spraaksyntheseprogramma’s die hardop een tekst brengen die voor een lezer wordt geplaatst, braillelezers die een tekst op een website vertalen naar het brailleschrift … Al deze toestellen en accessoires moeten slechtzienden en zelfs mensen die volledig blind zijn in staat stellen om de mogelijkheden van de informatica ten volle te benutten. De eerste stap is natuurlijk om ze te leren kennen en gebruiken en in staat te zijn om ze aan te schaffen.

De beurs gaat door in de gebouwen van de Brailleliga vlakbij het station Brussel-Zuid. Ze wordt voor enkele dagen een ontmoetingsplaats voor producenten en gebruikers van de producten. U kunt er praten met de verdelers van dit aangepast materiaal en ook bepaalde toestellen of hulpmiddelen uitproberen. Sommige producten zullen ook ter plaatse te koop zijn.

 

Naast materiaal ook workshops

De Brailleliga organiseert op Braille Tech ook workshops waarop blinden en slechtzienden bepaalde hulpmiddelen kunnen leren gebruiken. Ook zorgverleners zijn welkom. Er is vorming voorzien voor het personeel van rusthuizen en voor oogartsen. 

 

Meer informatie over deze drie dagen vindt u op de website van de Brailleliga, www.braille.be.

 

Braille Tech: van 13 tot 15 oktober 2011

Van 10u. tot 16.30u.

Engelandstraat 57 - 1060 Brussel

Inlichtingen: 02/533.32.11

Post gepubliceerd door Marion Garteiser, gezondheidsjournaliste op 11/10/2011 - 17h45
Ce billet fait partie du blog : Blog van de redactie
Bekijk dit artikel
Vous devez être connecté à votre compte E-Santé afin de laisser un commentaire
PUBLICITÉ