Bescherm uw ogen, breng kleur op je bord!

Geüpdatet door Marion Garteiser, gezondheidsjournaliste op 08/02/2017 - 11h49
-A +A

PUB

Wat moet u eten om uw ogen te beschermen?

We laten groene thee en omega 3 even buiten beschouwing. Dit is de top 20 van het fruit en de groenten met het hoogste gehalte aan antioxidanten. De lijst werd door een voedingsdeskundige opgesteld voor de Brailleliga:

  • Blauwbessen
  • Broccoli
  • Spruiten
  • Cranberry ‘s
  • Artisjokken
  • Braambessen
  • Gedroogde pruimen
  • Frambozen
  • Aardbeien
  • Kersen
  • Spinazie
  • Waterkers
  • Pruimen
  • Appels
  • Dadels
  • Rode kool
  • Gele paprika’s
  • Rode biet
  • Asperges
  • Uien
  • Initialement publié par Marion Garteiser, gezondheidsjournaliste le 02/02/2017 - 15h02 et mis à jour par Marion Garteiser, gezondheidsjournaliste le 08/02/2017 - 11h49

    Persbericht van de Brailleliga. (1) Mares, J., Archives of Ophtalmology, juni 2010. (2) Stringham, J., Journal of Food Science. (3) Chu, K. Journal of Agricultural and Food Chemistry, februari 2010. (4) Archives of Ophthalmology, juni 2008.

    Bekijk dit artikel
    PUB