Overslaan en naar de inhoud gaan
PUB
Eerste onderwerp hernemen

Artritis

Gepubliceerd door op 01/12/2011 - 14h23
PUB

Bestaan er natuurlijke middelen, natuurproducten, homeopatische middelen om de pijn bij artritis te bestrijden... of is men aangewezen op medicatie ??? Graag alle middelen die de pijn kunnen verminderen. Groetjes en bedankt.

Fout melden

X
Antwoorden
Lover heeft op gereageerd

Ik heb al 12 jaar reumatoÏde artritis, door een bloedanalyse ben ik te weten gekomen dat mijn lichaam vol zit met ontstekingen.Ik ga nu drie jaar naar een homeopaat en voel mij veel beter.Je moet wel geduld hebben de werking gaat langzamer dan medicijnen.Neem ook gemmotherapie van herbalgem voor soepele gewrichten. Artigem.Ik let ook op mijn voeding en eet zeker geen rood vlees alleen kalfs en kip.Van medicatie krijg je nevenwerkingen en voel je U nog slechter.

Groejes,

slimpie heeft op gereageerd

Hallo,

Artritis is een heel vervelend iets en helaas niet op te lossen met natuurlijke middelen.

Heb echt alles geprobeerd totdat ik geen pijn meer kon verdragen. Momenteel gebruik ik een half jaar  naproxen en ik moet zeggen dat het een hele verlichting is. Maar de een is de ander niet.

luister naar je lichaam en dan ontdek je heel veel. Een aanrader ook is een goeie multivitaminen vinden en Vitamine c 1500mg. Ik heb hier heel veel baat bij.

Cayenneke heeft op gereageerd

Hallo

Ik heb de handschoenen gekocht die impulsen sturen naar de vingers, ik hoop dat de pijn wat verminderd hierdoor !

Ook een infraroodlamp doet enorm veel deugd, een kwartiertje met de handen onder de lamp liggen, vooral net na opstaan doet dit wonderen.

piper heeft op gereageerd

Bij mij is sinds een jaar de diagnose reumatoïde artritis gesteld. Ik heb een heel goede reumatoloog gevonden in het UZ Jette.

Hij heeft me heel goede medicijnen gegeven nl Salazopyrine en daar voel ik me heel goed bij. Ik ben vrijwel pijnloos en heb geen onstekingen meer.

Ik moet wel om de 3-4 maanden mijn bloed laten controleren om te zien of mijn lever en nieren nog goed werken want al die medicatie is niet zo goed daar voor. Maar er is geen andere oplossing.

Men zegt dat je RA kan krijgen ofwel door erfelijkheid of door roken, wel ik ben de enige in de familie en rook niet.

cockertje heeft op gereageerd

RA is een ziekte waarbij het eigen afweersysteem zich richt op gezonde cellen en zo weke delen ontstekingen  geeft. De orale medicatie en de injecties werkten niet voldoende meer en daarom is besloten met de reumatologe om over te gaan op MabThera infuus, gebeurd in dagkliniek en zijn twee keer , met interval van 2 weken om de behandeling te voltoien. Ook Ledertrexate 4x 2.5 mg in één inname / week met de daaropvolgende dag foliumzuur. Heb nu mijn derde behandeling gehad; Eerste keer 2 jaar pijnvrij. Tweede 1.5 jaar.

Er is me niets bekend over homeo of kruiden behandeling. 

rudylr heeft op gereageerd

ik moet al jaren naar de reumatoloog om de drie maand maar sinds mei 2012 in samenspraak met de reumatoloog neem ik geen pillen meer het deed meer slecht aan mijn ogen dan dat het iets deed aan mijn reuma ik heb een coctail gevonden van suplementen waar ik meer resultaat mee heb dan met alle mediche. als je intresse heb kan ik U dit allemaal eens uitleggen laat iets weten .

piper heeft op gereageerd

Hallo, kan u me wat meer vertellen over wat u neemt, want ik heb allerlei bijwerkingen van die medicijnen, maar zonder kan ik niet want dan kan ik mijn handen niet bewegen van de pijn.

Kunt u me mailen op dit adres : dmalias@live.be

hartelijk bedankt !

Peet48 heeft op gereageerd

Hoi Rudyir,

Wil je me de gegevens van de coctail via mail doorgeven s.v.p.

Dan kan ik de coctail eens uitproberen.

alvast bedankt.

pag.simons@home.nl

Jako heeft op gereageerd

Dag Rudyir,

Kun je mij de coctail van supplementen eens uitleggen?

Dank u

Jako heeft op gereageerd

Dag Rudyir, kun je mij de coctail van supplementen eens uitleggen?

Dank u

Jako

PUB