De artikels
Is er een verband tussen kanker en onze consumptie van suiker? Ja, en het verband is zeer duidelijk. Onze consumptie van suiker zou de huidige kankerepidemie zelfs kunnen verklaren. Dit vraagt wel ...
Het dieet heeft een belangrijke invloed op de gezondheid van de tanden. Voedsel en dranken die veel suikers bevatten, bedreigen het gebit. Suiker vergroot namelijk het risico op tandbederf.
Kinderen krijgen altijd te horen dat ze niet te veel suiker en snoep moeten eten omdat dat slecht is voor de tanden. Impliciet betekent dit dat suiker de oorzaak zou zijn van cariës. Maar is dat ook ...
Volgens een Britse studie biedt de reclame in de tijdschriften voor het grote publiek een getrouwe weergave van het lezerspubliek. Zo zou het type en de voedingsinhoud van de levensmiddelen ...
Suiker heeft vandaag geen al te beste reputatie, vooral verborgen suikers. Ja, de hoeveelheid suikers die toegevoegd wordt aan voedingsmiddelen zou gereduceerd moeten worden, maar sommige experts ...
Het "Agence francaise de sécurité sanitaire des aliments" (Frans Agentschap voor Voedselveiligheid) publiceerde onlangs een rapport over hoe het in Frankrijk zit met de consumptie van suiker en ...
Een snoepje weigeren, dat doe je niet... Maar om in vorm te blijven, vooral na een hartprobleem, moet je goed weten wat suiker is en daar weldoordacht mee omgaan.
Ja, maar niet om het even welke. Het gaat meer bepaald om trehalose, een suiker die tot de familie van de sachariden behoort. Trehalose bleek, bij toediening aan transgene muizen die als model dienden...
Houdt suikerziekte wel degelijk verband met overmatig suikerverbruik? Voor velen ligt die link voor de hand. Toch is de publieksvijand nummer één niet noodzakelijk de vijand die we denken...
Bij bejaarden neemt het cardiovasculaire risico toe als de bloedglucosespiegel (glycemie) stijgt. Een studie toont aan dat het cardiovasculaire risico bij personen zonder diabetes goed kan worden ...




















