PUBLICITÉ

3D-echografieën: alsof de baby er al is... of toch bijna!

Gepubliceerd door Géraldine Dardenne, gezondheidsjournaliste, aangepast door Marion Garteiser op 21/12/2009 - 00h00
-A +A

Uitgebreid met uw kind kennismaken, nog vóór het einde van de zwangerschap... Het is inderdaad mogelijk dankzij 3D- of 4D-echografieën!

PUB

Een 3D-echografie om uw baby vóór de geboorte te kunnen zien


Bestaat er wel iets dat meer ontroerend is dan in avant-première de gelaatstrekken van uw baby te ontdekken? Kijken hoe hij beweegt, glimlacht, duimzuigt of geeuwt, terwijl hij comfortabel geniet van zijn lekker zacht nestje... In België beschikbaar sinds 2005, is de techniek van de zogenaamde souvenir-echografie zeer aantrekkelijk. "Het gaat hier om een speelse ervaring, die in geen enkel geval de door gynaecologen uitgevoerde medische echografieën vervangt, vertelt Aurélie Grolet van Babymovie. Het komt er alleen op neer een ogenblik van intense emoties te beleven, een mooi aandenken aan de zwangerschap te bewaren of de toekomstige papa nog meer bij de zwangerschap te betrekken..."

Een glimlachende of mokkende baby?


Wanneer we het hebben over een echografie, dan denken we meteen aan de klassieke zwart-witfoto. Deze echografieën in twee dimensies hebben medische doeleinden, namelijk de inwendige anatomie van de baby onderzoeken. 3D-echografieën voegen daar nog een derde dimensie aan toe: de diepte. De baby verschijnt dus in reliëf en de verschillende lichaamsdelen zijn gemakkelijker herkenbaar. 4D-echografieën maken het dan weer mogelijk om de bewegingen van de baby in reële tijd te zien, alsof u naar een film aan het kijken bent. "Vele ouders reageren verrast wanneer ze zien hoe actief een kind tijdens de zwangerschap kan zijn. De baby leidt echt zijn eigen leven in de buik van zijn mama", stelt Aurélie Grolet vast.

Gepubliceerd door Géraldine Dardenne, gezondheidsjournaliste, aangepast door Marion Garteiser op 21/12/2009 - 00h00
Bekijk dit artikel
Vous devez être connecté à votre compte E-Santé afin de laisser un commentaire
PUBLICITÉ