3 oefeningen voor een strakke buik

3 oefeningen voor een strakke buik

Uw buikspieren zijn slap?

Dankzij deze reeks oefeningen voor een strakke buik zal het resultaat niet lang op zich laten wachten. Deze oefeningen doet u best minstens 3 keer per week gedurende de eerste 2 maanden om zo vlug mogelijk resultaat te boeken. Daarna 2 maal per week om uw vorm te behouden.  

Oefening n°1 voor een strakke buik

Ga op uw rug liggen, de knieën gebogen. Wanneer u uitademt, brengt u uw linkerknie naar uw borst. Behoud deze positie gedurende 5 seconden en laat uw been dan weer zakken terwijl u uitademt. Wissel van kant en doe dit 8 keer aan iedere kant.

 

Oefening n°2 voor een strakke buik

Nog steeds uitgerekt op de grond, de armen langs het lichaam, heft u uw benen 90 op en kruis de voeten. Adem in en breng uw borst naar uw knieën terwijl u uitademt. Behoud deze positie gedurende 5 uitadembewegingen en laat terug zakken.

Deze oefening doet u 5 keer.

 

Bijgewerkt door Marion Garteiser, gezondheidsjournaliste op 31/03/2015
Origineel artikel geschreven door op 03/05/2011

Dit artikel maakt deel uit van het dossier Special platte buik

Vindt u het artikel interessant?
 

Meer weten

image_format_460_230

Zo krijgt u een strakke buik!

  • Is uw buik niet meer strak en is hij zijn tonus kwijt? Misschien beweegt u wel te weinig, eet u te rijkelijk of bent u ...
    • rating
    • rating
    • rating
    • rating
    • rating